De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De laatste kans

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 De laatste kans op zo jul 05, 2009 5:56 pm

Korte samenvatting:
Het verhaal gaat over Isabella, een zestienjarige heks die nog nooit een dag heeft doorgebracht op Zweinstein. Ze weet dat ze een heks is en wil dolgraag lessen volgen op Zweinstein, het is alleen zo dat haar pleegouders het niet eens werden met haar keuze. Daarom zit ze tot nu toe nog steeds op haar publieke school, waar ze het totaal niet naar haar zin heeft. Isabella weet dat ze anders is en voelt zich niet op haar gemak in de omgeving van mensen waarbij ze niet eerlijk kan zijn. En dat terwijl ze tegen niemand de waarheid mag zeggen van haar pleegouders. In een ultieme poging om hulp schrijft ze een brief, maar naar wie?

Proloog
Met een zucht rolde ze zich op haar zij, het getik van haar wekker irriteerde haar. Plotseling deed ze haar ogen wijdt open en stapte ze haar bed uit. Ze liep op de tast verder en knalde met haar grote teen tegen haar stoel aan. Met moeite onderdrukte ze een geïrriteerde schreeuw. Ze schoof de stoel zo geluidloos mogelijk naar achteren en nam plaats. Met haar rechterhand taste ze af naar haar bureaula, toen ze de knop voelde greep ze hem beet en trok ze de la open. Haar ogen waren inmiddels gewend aan de duisternis en ze kon alles nu wat beter onderscheiden. Ze pakte haar pen en een oud verkreukeld stukje papier, met een zucht wreef ze over het papier heen. Na enkele seconden klikte ze haar pen open en zette ze de punt op het papier. Maar er gebeurde niets. Ze keek vertwijfeld voor zich uit. Misschien was het ook niet een zodanig goed plan? Ze staarde nog enkele minuten voor zich uit en begon toen toch te schrijven. Eindelijk kwam de beweging vanzelf. Geconcentreerd richtte ze zich op het stuk papier.

Ik had je beloofd te schrijven als ik je hulp nodig had, ik heb er goed over na gedacht. Ik heb besloten dat ik je hulp erg goed kan gebruiken. Het spijt me dat ik niet eerder wat van me heb laten horen.

Isabella

Ze hief haar pen op en keek met een vermoeide blik in haar ogen naar het laatste woord dat ze had opgeschreven. Haar naam. Ze bracht langzaam haar pen weer naar het papier en kraste haar naam door, in plaats daarvan schreef ze haar initialen op, I.A.M. Isabella stopte haar pen terug in haar la en tilde het papier op, vervolgens kwam ze overeind en liep ze terug naar haar bed. Ze zakte neer en rolde het stukje papier op, om het vervolgens onder haar kussen te leggen. Ze bleef nog even in die houding zitten, om zich uiteindelijk neer te laten ploffen en de deken over zich heen te trekken. Met een zucht sloot ze haar ogen, hopend dat ze nu de slaap kon vatten.

Profiel bekijken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: